۱۱ فروردین , ۱۳۹۹

آیین نامه تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون نظارت مراکز استان ها

آیین نامه تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون نظارت مراکز استان ها(تبصره۳ ماده۴۸ قانون نظام صنفی)[۱]

تعاریف

ماده۱- تعاریف:

قانون: قانون نظام صنفی

سازمان: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

کمیسیون: کمیسیون نظارت مرکز استان

دبیرخانه هیأت: دبیرخانه هیأت عالی نظارت

دبیرخانه کمیسیون: دبیرخانه کمیسیون نظارت مرکز استان

دبیر کمیسیون: دبیر کمیسیون نظارت مرکز استان

تشکیلات اداری

ماده۲- دبیرخانه کمیسیون به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون می­باشد و جزئی از تشکیلات اداری مصوب سازمان محسوب نمی­گردد و دبیر آن به پیشنهاد رییس کمیسیون و تایید دبیرخانه هیأت منصوب می­گردد.

تبصره- دبیرخانه کمیسیون از نظر مالی، معاملاتی، استخدامی و تشکیلاتی منحصراً تابع این آیین­ نامه خواهد بود.

ماده۳- دبیرخانه کمیسیون مجاز است با اخذ مجوز از کمیسیون، نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بین دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر صرفاً به صورت پاره­وقت، پروژه­ای و یا مشاوره در قالب قرارداد به کارگیری نماید.

تبصره- سازمان و دبیرخانه کمیسیون هیچ­گونه تعهد استخدامی نسبت به نیروی انسانی به کارگیری­ شده ندارند.

امور مالی

ماده۴- دبیرخانه کمیسیون مکلف است با افتتاح یک حساب جاری در یکی از بانک­ها، نسبت به واریز وجوه حاصله از فعالیت­های زیر در حساب مزبور اقدام نماید.

۱- وجوه مربوط به تبصره۷ ذیل ماده۷۲ قانون.

۲- صدور کارت شناسایی برای اعضای هیأت مدیره اتحادیه­ه ای صنفی.

۳- چاپ الگوی کارت عضویت برای اعضای تحت پوشش اتحادیه­ های صنفی استان.

۴- تهیه و توزیع فرم­های مورد نیاز اتحادیه­های صنفی و اتاق اصناف شهرستان­ها.

۵- چاپ و فروش کتب و جزوات آموزشی مورد نیاز تشکل­های صنفی.

۶- کمک­های دریافتی از تشکل­های صنفی.

۷- درصدی از درآمد سامانه­ ها و درگاه­های اینترنتی مربوط.

تبصره- برداشت از حساب جاری مذکور با امضای مشترک رئیس سازمان و دبیر کمیسیون و مهر دبیرخانه کمیسیون خواهد بود.

ماده۵- هزینه­های انجام­شده توسط دبیرخانه کمیسیون می­بایست در راستای ارتقاء مهارت­های علمی و بهره­وری تشکل­های صنفی و اصناف استان باشد.

تبصره- دبیرخانه کمیسیون موظف است صورت­های مالی و تراز مالی خود را در پایان هر سال مالی به تصویب کمیسیون نظارت رسانده و جهت بررسی و تطبیق با مقررات به دبیرخانه هیأت ارسال نماید.

وظایف و اختیارات

ماده۶- وظایف و اختیارات دبیرخانه کمیسیون به شرح ذیل می­باشد:

۱- تهیه و تنظیم دستور کار، تشکیل جلسات و تنظیم صورتجلسات کمیسیون.

۲- ارسال دستور کار و دعوت­نامه شرکت در جلسات برای اعضای کمیسیون و حسب مورد افراد صاحب­ نظر بدون داشتن حق رای.

۳- بررسی و ارائه گزارشات کارشناسی لازم در خصوص پرونده ­ها و موضوعات قابل طرح در کمیسیون.

۴- پیگیری اجرای مصوبات کمیسیون توسط تشکل­ها و سایر مراجع ذی­ربط.

۵- ارائه گزارش به همراه مستندات مربوط به عزل فردی و یا دسته ­جمعی اعضای هیأت مدیره اتحادیه­ ها، اتاق اصناف و یا ابطال انتخابات برای دبیرخانه هیأت در چارچوب وظایف تفویض­ شده توسط هیأت عالی نظارت.

۶- بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان­های صنفی و کمیسیون نظارت شهرستان­ ها.

۷- پیگیری تشکیل منظم جلسات کمیسیون­ های نظارت شهرستان­ ها تابعه و تطبیق مصوبات آنان با قانون و مقررات و ارائه طریق جهت اصلاح مصوبات مذکور.

۸- پیگیری انجام به موقع و قانونی انتخابات سازمان­های صنفی در سطح استان.

۹- بررسی بودجه، ترازنامه و صورت­های مالی اتاق اصناف جهت طرح در کمیسیون.

۱۰- بررسی موارد اختلافی بین کمیسیون­های نظارت، اتحادیه­ های صنفی و اتاق اصناف شهرستان­های تابعه استان جهت طرح در کمیسیون.

۱۱- پیگیری و انجام اقدامات لازم در راستای وظایف تصریح­ شده در ماده۴۹ قانون.

۱۲- ارسال کلیه صورتجلسات کمیسیون به دبیرخانه هیأت.

۱۳- انجام مطالعات، پژوهش و برگزاری همایش و کارگاه­ های آموزشی، توجیهی برای اصناف، سازمان­های صنفی و کمیسیون­ های نظارت و دستگاه­های ذی­ربط.

ماده۷- این آیین­نامه به استناد تبصره۳ ماده۴۸ قانون نظام صنفی کشور مشتمل بر۷ ماده و ۴تبصره در تاریخ۹۳٫۵٫۵ به تصویب هیأت عالی نظارت رسیده­ است.

[۱] این آیین نامه طی نامه شماره ۶۰٫۱۰۴۲۲۹– ۹۳٫۵٫۶ مرکزاصناف وبازرگانان ایران ابلاغ شده است

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.